tisdag 21 maj 2013

Vårrusket och Simonsland!

Det blev en mil förra måndagen men någon sol eller värme var det inte tal om.
Läste i Metro Göteborg i tisdags att någon av arrangörerna kallat kvällen för Vårrusket eftersom de inte hade haft så dåligt väder någonsin på Vårruset.
KUL?....... not!

Var ingen fara så länge jag var ute i spåret.
Vet inte ens om det regnade så mycket.
Jo, innan jag kommit förbi trekilometers gränsen kommer jag ihåg att det kändes motigt och trist.
"Ska det verkligen vara såhär hela loppet" men väl förbi så gick det bra.
Efterår var det inte lika roligt eftersom jag skulle ta mig hem till Borås med buss och var kall och blöt. Tack vare Mia:s filt som jag fick ta med och ombyte så klarade jag mig helt ok. Värmde väldigt mycket att få varm choklad efteråt till picknicken också.
Tack Tobbe och Emma!
I onsdags förra veckan var jag var jag på möte med nya Högskolestyrelsen och tog följande bilder från visning av Simonsland:

Tänk att sitta här så småningom på soldäck över Viskan och dricka kaffe :-)

BLR tillika min arbetsplats,innefrån.

Utsikt över Viskan uppifrån plan 3.

Här ska Textilhögskolan flytta in.

Takfönster och utsikt

Terass för lärare och studenter. Nice!